Konu: 9. Prof. Dr. Abdülmecit Doğru ve Prof. Dr. Ahmet Bilge Erciyes Kış Zirve Tırmanış raporu
Kamp Tarihi: 24-26 şubat
Kamp lideri: Eudak’tan belirlenen kişiler(!)
Kamp Üyeleri: Kaan KABİL,Burcu YUCA
Kullanılan Malzemeler: Kazma, Kask, Krampon

Yol ücreti: Afyon’dan 65-70 TL arası firmaya göre değişiyor.

24 Şubat Cuma: Afyondan sabah çıkıp akşama doğru Eudak’tan arkadaşlar beni otogardan alıp spor salonuna gittik.Arkadaşım Kaan TDF’nin düzenlediği kış gelişim kampından diğer eğitim alıp gelen arkadaşlarla gece spor salonunda olabildiler.

25 Şubat Cumartesi: Kayseri merkeze de hava kapalıydı fakat Erciyes dağı eteklerinden çok yoğun sis vardı. Saat 06.00 kalkıp 7 ‘de kahvaltımız yaptıktan sonra hemen kumanyalarımızı aldık. 08.25 ‘te otobüslerle Erciyes’e doğru hareket ettik, 45 dakika süren yolculuktan sonra Erciyes dağı eteklerine geldik. Burada teleferiğe bindikten sonra kamp alanı için 2.30 dakika  yürüdükten sonra 12.45’te Çobanın ini olarak bilinen kamp alanından biraz daha ileri mesafede bulunan yere kamp attık. Kamp alanında yaklaşık 2.50-3 metre kar vardı. Çadırımızı kurmak için çadıra yer yaptık 1 metreye yakın küreklerle eştikten sonra kar duvarı yaptık, çadıra yerleştik. Akşam 5.30’da yemek yedik ve kalktığımızda daha kolaylık olsun diye kar eriterek su ısıttık.TDF’den tanıdık arkadaşlarla biraz vakıt geçirdikten sonra saat 8.00’dan sonra uyuduk. Kamp alanında su kaynağı olmadığı için su ihtiyacımız kar eriterek karşıladık.

26 Şubat Pazar: 01.00 de kalktık kahvaltımızı yaptık kıyafetlerimizi giydik son hazırlıklarımız yapıp kullanmak için sularımızı tekrar ısıttık, daha önceden belirlenmiş olan 02.45’te zirve tırmanışımız başladı. Ancak grubun gerek çok fazla olması gerekse de çok yavaş olmasından dolayı çok ağır bir tempoda ve sürekli kısa aralıklar vererek ilerdik kahvaltı kayalıklarına kadar çok fazla bir eğim yoktu. 04.00’te kahvaltı kayalıklarını yetiştik ve orada kramponlarımızı takıp kısa bir mola verdikten sonra kahvaltı kayalıklarının sol tarafında bulunan tırmanış rotamız olan Sol Kulvar (Nesrin Topkapı) rotasına girdik ve yine çok sık durarak ve ağır bir tempoda tırmanış devam etti. Hava ise oldukça soğuktu bazı zamanlarda kulaklarımız, parmaklarımız çok üşüdü. Rota takip edilerek 1.30 dakika süren dik ve birazda tehlikeli kulvarı geçmiş Hörgüç kaya öncesindeki sırta çıkıp Hörgüç kayaya doğru ilerlerken güneşte iyi doğmuştu.  Hörgüçten sonra çığ parkuru geliyordu grup kalabalık ve havanın da kötüye gitmiş olmasını düşünürsek oradan geçiş biraz korkutuydu fakat ekip liderinin kararı ile 10-12 kişilik gruplarla hızlıca bu parkur geçilip tahminime göre 60 derecelik bir dik rota çıktıktan sonra Küçük zirveye vardık. Zirvede çok fazla rüzgar olması yüzünden olabildiği kadar hızlı bir şekilde yine grup halinde aşağı inmeye özen gösterdik.Tırmanışımız tahminen 6 saat çıkış 4 saat iniş ile sıkıntısız bir şekilde bitmiştir.Kamp alanına varıp birseyler yedikten sonra çadırlarımızı sis ve şiddetli rüzgar eşliğinde hızlıca toparlayıp aşağı inmek için yola koyulduk.İnişte teleferikler çalışmıyordu fakat Eudak ekibi ile sıkıntısız şekilde otobüslerin olduğu yere indik.

Tırmanışı düzenleyen Eudak ailesine teşekkür ederiz